Kirjoittaja Aihe: Paavo ja pertsa, sekä heidän palvelijansa esittäytyy ;D  (Luettu 8169 kertaa)

Iita Parikka

• Tulokas
  • *
Heips!
Olen Iita ruokolahdelta;D
Itselläni on 2 huskyä, paavo(Arctic power cannonball run) ja pertsa(lumikirsun berling).Paavo täyttää 4 maaliskuun lopussa ja pertsa on 2 vuotta täyttää kesällä 3.
Olin pitkään katsellut huskyä ennen vuotta 2012. Ennen sitä ei ollut mahdollista ottaa koiraa, vaikka mieli teki.
Paavo oli ensimmäinen koirani. Kuulin paavosta tutun kautta, ja olin yhteydessä kavattajaan, Saana Monten.
Paavon, kun näin tiesin heti että olisi meidän koira. Kaiken  ratkaisi, kun kasvattajan luona paavo makoili lattialla ja menin moikkaamaan.
 Paavo jotenkin viestitti miulle että okei voin lähtee. Muistan sen aina ! :D
Paavo on pienessä valjakossani johtajakoira, sekä lauman pomo. Paavo on hyvin kärsivällinen, tottelevainen. Paavo kulkee enimmäkseen irti kotonamme, sillä pysyy hyvin irti.
Lempiharrastuksia vetämisen lisäksi on tokoilu ja leluilla leikkiminen itekseen piilossa. :D

Pertsa tulee kemistä kasvattajana Jonna Henttinen. Pertsa oli pienenä aivan erinlainen luonteeltaan kun paavo. Pertsasta näin jo valokuvasta että, "ei vitsi toi on meidän koira!"
Pertsasta sain kanssa kuulla tutun kautta. Pertsa on kovaluonteinen, itserakas, mutta silti epävarma. Pertsa on opettanut minulle paljon koiran singaaleista, eli mitä haluaa kertoa pienillä eleillä. Pertsa on tosi leikkisä kaveri, aamuin illoin pitää olla leikki hetki, muuten mökötetään. Pertsa tulee lelun kanssa nenän eteen tai ulvoo tarhasta että kaverit hei. Pertsaa en ole pitänyt irti pitkään aikaan, sillä koira tulee takasin, mutta käy liian pitkällä tai jää haaveilemaan. Valjakossa pertsa on usein pyörässä, jos on neljä koiraan, mutta kahdella mennenssä pojat menevät rinnakkain. Pertsan kanssa käydään paljon juoksemassa myös.

Itse kisasin tänä vuonna ensimmäiset rekikisani ohkolantalviajoissa ja lempparisprintissä 4-koiranluokassa. Maaliskuussa sitten seuraavan kerran kisaamaan. Aikasemmin olen kärryluokissa kisannut kahdella koiralla.

Terveisin. Iita Parikka
« Viimeksi muokattu: 25.02.16 - klo:15:50 kirjoittanut Iita Parikka »

Iita Parikka

• Tulokas
  • *
Vs: Paavo ja pertsa, sekä heidän palvelijansa esittäytyy ;D
« Vastaus #1 : 25.02.16 - klo:18:29 »
Ai niin pertsasta vielä..:D se on aivan mahdoton lapsirakas. Viihtyy lapsien kanssa ja antaa rapsuttaa mahasta, sekä antaa lapsen tulla makaamaan lattialle häne viereen. 8)

Iita Parikka

• Tulokas
  • *
Vs: Paavo ja pertsa, sekä heidän palvelijansa esittäytyy ;D
« Vastaus #2 : 14.03.16 - klo:11:20 »
Meillä on tullut uusi harrastus poikien kanssa. Koirahiihto, toissa päivänä käytiin pertsan kanssa jälleen hiihtamässä. Ai, että sitä riemua pertsalla, korvat luomussa ja ihan into pinkeenä. :) Imatralla on päässyt kolmena iltana koirahiihtämään hiihtoladuille. maasto on ylä, ja alamäkeä, joka haastaa kyllä minutkin opettelemaan hiihtämään. Pikku hiljaa uskaltaa antaa vauhdin mennä vaan. On se jännä laji koirahiihtokin! 8) Taisin joskus sanoa, että minuahan ei saa koirahiihtämään, mutta laduilta itseni löydän joka viikko :D:D Ps. parasta ollut, kun ohitukset menneet hyvin.pps. Olen ajatellut pitää pojille laatuaika illat, eli toinen pääsee vuorollaan mukaan hiihto iltoina. :)