Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.05.13 - klo:15:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy
Haku:     Tarkempi haku
+  SHS Forum
|-+  SIPERIANHUSKY
| |-+  Esittele itsesi (Valvojat: Kari Tolkkila, Montén Saana)
| | |-+  Koiraa hankkimassa
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Koiraa hankkimassa  (Luettu 1824 kertaa)
JUMS
Vieras
« : 15.05.09 - klo:10:47 »

Perheemme on harkinnut koiran hankintaa. Olen itse allergikko, nykyisin oireeton sellainen. Olemme muuttaneet maalle, Hämeenkyröön. Olen puhunut useiden tahojen kanssa ja uskon, ettei allergiani haittaa koiran hankkimista. Ulkokoira ja nimenomaan siperianhuskyn uskoisin olevan paras vaihtoehto meidän perheellemme. Keskusteluni Stina Blomqvistin kanssa vahvisti perheemme halua nimenomaan siperianhuskyn hankintaan.
Toivottavasti löydämme kaksi uutta perheenjäsentä tämän vuoden puolella. Tilaa meillä on puoli hehtaaria ja lääniä riittää ympäriltä, joten ei tuo valjakkoajelukaan ole poissuljettu harrastus tulevaisuudessa. Kilpailuihin en usko perheemme osallistuvan, joten koirien ei tarvitsisi omata huippu- juoksijan elkeitä. Olimme miettineet kahden koiran ostoa, joista toinen voisi olla pari- vuotias ja toinen juuri pentuiän ohittanut. Miehelläni on ollut koira lapsuudessaan, mutta itse olen vielä noviisi. Neuvoja/ ehdotuksia otan mielelläni vastaan esim. koirien hankkimisiän ja muiden koiran hankkimiseeen liittyvien ominaisuuksien suhteen

perhe JUMS
tallennettu
Kati Mäkeläinen
Seniori

\m/

« Vastaus #1 : 15.05.09 - klo:11:47 »

Onnea koirien hankintaan! Itsekkin olen allerginen kissoille sekä koirille, husky on ollut mainio vaihtoehto senkin puolesta että sitä ei pikkupakkaset nipistele, en tunne omantunnontuskia kun koira on ulkona vaikka -35 asteen pakkasessa. Oireita sain vain ekana viikkona, kun paljon uusia allergeeneja oli kämpässä, nyt en saa enää mitään. Tokihan irtokarvat menee nokkaan ja ne kutittaa, mutta ei  mitään kutinoita eikä yskää oo ollu Hymyilee Siitä se lähtee, meillekki reki on tilauksessa.. hih hih, ja vasta eka hiski talossa.. Cool
tallennettu

~If You Don't Have a Siberian Husky, You Only Have a Dog~
Minna Sipola
Konkari

« Vastaus #2 : 15.05.09 - klo:11:54 »

Perhe JUMSille onnea koirien hankintaan ja tervetuloa palstalle! Ja hienoa kun olette kahta hankkimassa heti alkuun.

Ainahan on riskit allergoiden kanssa ja ei varmasti allergia vapaata rotua ole, mutta saan itse monen muun rotuisista koirista oireita. Hiskien kanssa ei ole mitään ongelmaa, vaikka sisälläkin ovat paljon ja muutenkin "iholla".
tallennettu
Johanna Miettinen
Seniori

Kennel Hallametsän

« Vastaus #3 : 15.05.09 - klo:12:48 »

Tervetuloa palstalle ja äärettömän mukavan harrastuksen pariin! Kaksi huskia heti alkuun on oikein hyvä juttu, niistä on seuraa toisilleen ja kahdellakin pääsee jo aloittamaan vetoharrastusta (vinkkejä tähän ja huskyn hankintaan yleensäkin löytyy paljon eri ketjuista, kun käyttää haku-toimintoa). Koiriahan kannattaa myös käyttää valjakkovierailuilla kokeneen valjakon mukana juoksemassa, varsinkin nuorille huskinaluille ne toiset koirat ovat parhaita opettajia -ja onhan se niillekin ihan eri juttu päästä juoksemaan isommassa porukassa kuin kotona parina Hymyilee

Aikuisempi koira on siinä mielessä helppo ratkaisu, kun siitä jo näkee millainen se on (pennustahan ei koskaan voi mennä takuuseen, millainen siitä kehittyy) ja vielä parempi jos koira on jo rutinoitunut vetäjä, siinä oppii itsekin valtavasti. Siperianhuskyhan on yleisesti ottaen pitkäikäinen rotu, joten aikuisemmastakin koirasta on iloa pitkäksi aikaa. Pieni varoituksen sana lopuksi lienee paikallaan: näillä on tapana kertyä ja ennenkuin huomaakaan, on talossa valjakollinen koiria Pyörittää silmiään Virnistää Iskee silmää Meilläkin lähti ensin yhdestä erirotuisesta ja yhdesta huskysta, nyt huskeja on kuusi Hymyilee
tallennettu

Eihän meidän koirat ulvo, ne laulaa. Nyt on vaan menossa äänenavaus...
Jarmo Kontkanen
Konkari

« Vastaus #4 : 15.05.09 - klo:13:34 »

Noin periaatteessa kahden eri ikäisen koiran hankkimisesta on tavanomainen ja usein käytetty ratkaisu. Ideanahan on saada jatkumo tavallaan kerralla kuntoon ja omaa kokemusta pennun kasvattamisesta.

Itse olen harrastanut rekikoiria vuosikymmenet ja nähnyt miten käy jos koirat ovat nopeuden ja kestävyyden suhteen kovin eriarvoisia. Käytännössä veto- ja retkeilyharrastus lopahtaa helposti jos koiria ei voi vedättää täysipainoisesti yhdessä. Mitä vähäisempi koiramäärä sitä tärkeämpää on hankkia keskenään samantasoiset koirat jos aikoo harrastaa lenkkeilyä ja retkeilyä. Jos lenkitykset ja retkeilyt ovat toisarvoisia niin silloin ei asialla ole samalla tavalla väliä. Muita lajeja on helpompi harrastella, vaikka koirilla on erilaiset suorituskyvyt.

Kuntolenkkihommissa eriarvoinen koiratilanne on vähän sama kuin lähtisit itse kuntolenkille pienten lasten kanssa. Samalla tavalla nopeus ja kestävyyserot vaikuttavat myös liikuttaessa koirien kanssa. Itse hankkisin (jos joutuisin aloittamaan alusta) aina kerralla samanarvoiset koirat koska sitä kautta homma yksinkertaistuu ja tulee monin verroin mielekkäämmäksi.

Toinen minkä tekisin jo ennen koirien hankkimista niin hankkisin ennakolta ajokokemusta. Erityisesti kahden koiran kanssa on hyvä hankkia koirapyöräilykokemusta ennakolta perheen kaikille jäsenille. Sitä kautta on helpompi hahmottaa miltä homma tuntuu vai haluaako harrastaa mieluummin muita lajeja. Ainakin linkin http://www.lilatech.fi/liladog/ kautta löytyy tutustumismahdollisuuksia myös perheryhmille ja pariskunnille. Kannattaa kysellä itse firmasta.

tallennettu
Rami Lahtinen
Täysjäsen

« Vastaus #5 : 15.05.09 - klo:17:09 »

Tervetuloa tutustumaan hurttiin Hymyilee. Mikäli nimimerkistä voi päätellä kotikylän niin tästä naapurista löytyy kahdeksan hussea joista osa puhtaita siperialaisia.
tallennettu
Rekipolku
Tulokas
*

« Vastaus #6 : 15.05.09 - klo:19:29 »

Täällä Ikaalisissa on myös ainakin kolme harrastajaa, joista meidän kenneli on lopettamassa toimintaansa 12 vuoden taipaleen jälkeen. Pari aikuista koiraa on edelleen etsimässä uutta kotia. Kerromme myös mielellämme kokemuksiamme koiravaljakkotoiminnasta ja rotujärjestön tiedoista.
Terveisin Rekipolun Kennel
tallennettu
Jarmo Kontkanen
Konkari

« Vastaus #7 : 15.05.09 - klo:21:17 »

Täällä Ikaalisissa on myös ainakin kolme harrastajaa, joista meidän kenneli on lopettamassa toimintaansa 12 vuoden taipaleen jälkeen. Pari aikuista koiraa on edelleen etsimässä uutta kotia. Kerromme myös mielellämme kokemuksiamme koiravaljakkotoiminnasta ja rotujärjestön tiedoista.
Terveisin Rekipolun Kennel

Kun tuossa aiemmin kirjoittelin miten aloittelisin jos uudestaan aloittaisin, niin kannattaa tosiaan käydä noita kurkkaamassa noita rekipolun aikuisia. Jos itsellä olisi mahdollisuuksia lisätä koiria, niin olisin varmaan ollut neuvottelemassa rekipolun koirista heti kun tulivat myyntiin. Kuvia tietoa löytyy tuolta näiden palstojen koiramyyntipuolelta. jossa näkyy olevan myös kuvat kaksikosta. Ohjeitakin saa varmasti niin koirista kuin välineistä ja lisäkokemusta voi hankkia jo heti ensi viikonloppuna kun Jämillä on rekikoiraväen kesätapaaminen ja lauantaina pääsee katselemaan jopa kisoja. Vastaavassa tilanteessa ja yhtä lähellä ollessa itse visisiin varmistelin jo alkometrillä saunaoluiden haihtumista ja autonavain valmiina kädessä.

Eli vakavasti ottaen, ei hullumpi mahdollisuus aloitella husky-harrastusta!
tallennettu
Lotta Eteläniemi
Täysjäsen

« Vastaus #8 : 21.05.09 - klo:18:55 »

Tervetuloa palstalle ja hienon harrastuksen pariin! Täältä löytyy myös Hämeenkyröläinen huskyharrastaja  Hymyilee Tulevaisuudessahan sitä voisi ihan kimppatreenejäkin suunnitella, kun harrastajia alkaa löytymään Hymyilee
tallennettu
Rami Lahtinen
Täysjäsen

« Vastaus #9 : 21.05.09 - klo:22:14 »

Voidaan kohta perustaa urheiluseura ja vaatia kunnalta treenimaastoa Virnistää
tallennettu
J ja rekikoirat
Vieras
« Vastaus #10 : 22.05.09 - klo:00:46 »

Tervetuloa palstalle opiskelemaan huskymaailman saloja!  Cool

Meille on tulossa huskypentue juhannuksen aikoihin. Luovutus elokuussa.
Lisätietoja kotisivuilta (klikkaa maapallon kuvaa tuossa huskynsilmän alla).  Iskee silmää
tallennettu
Sara
Vieras
« Vastaus #11 : 22.05.09 - klo:07:32 »

Onnea pennun hankintaan ja kasvatukseen ja erityisesti parhaasta rotuvalinnasta!  Iskee silmää

Itselläkin kasvamassa pian 10vkon ikäinen pentu.

Koira- allergiahan minullakin todettiin varmaan 6- 7 vuotta sitten, mutta kun ikänsä ollut koirien parissa niin oireita minulla ei ole tullut yhtään eikä ole nytkään.

Pst. Miksi en pääse Jennin lauman sivuille, vaan tuohon tulee jokin mainos näkyviin?  Huh
tallennettu
Elina Koponen
Ylläpitäjä
Konkari

team Winter Chaos

« Vastaus #12 : 22.05.09 - klo:09:29 »

Pitää klikata ylänurkassa olevaa "jatka sivulle" -painiketta  Iskee silmää
tallennettu

Sara
Vieras
« Vastaus #13 : 22.05.09 - klo:10:17 »

Minun aivot ei riittänyt tajuamaan, kiitos  Virnistää
tallennettu
Rami Lahtinen
Täysjäsen

« Vastaus #14 : 31.05.09 - klo:14:47 »

Onko hurtta jo löytynyt JUMS ?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!